I. Postanowienia ogólne
- Polskie Stowarzyszenie Wedding Plannerów, zwane dalej Stowarzyszeniem, prowadzi swoją aktywność na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Jeśli tego wymaga cel, Stowarzyszenie może również prowadzić swoją aktywność po za granicami Polski z poszanowaniem prawa kraju w którym zostanie podjęta aktywność.
- Siedzibą Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów jest Warszawa.
- Stowarzyszenie powołane zostało na czas nieokreślony.
- Stowarzyszenie może używać skróconej nazwy w postaci „PSWP.PL”.
II. Cel i środki działania
1. Głównymi celami Stowarzyszenia są:
- integrowanie osób i firm prowadzących działalność kompleksowej organizacji oraz koordynacji ślubów i wesel
- kreowanie, rozwijanie oraz dbanie o wysokie standardy usług w Polskiej Branży Ślubnej
- działalność na rzecz Polskiej Branży Ślubnej, a w szczególności na rzecz popularyzacji usług świadczonych przez Wedding Plannerów
- integrowanie firm oraz osób, które czynnie rozwijają ideę nauczania zawodu Wedding Plannera oraz kreują nowe metody/ programy nauczania i przekazywania wiedzy
- popularyzacja zawodu Wedding Plannera
- dbanie o najwyższą jakość usług świadczonych na rzecz Klientów
- sukcesywne, trwałe podnoszenie poziomu kompetencji, wiedzy, profesjonalizmu oraz jakości w świadczeniu usług przez Członków / Ambasadorów Stowarzyszenia
- kreowanie procesów biznesowych zachodzących w Polskiej Branży Ślubnej
- budowanie trwałych relacji biznesowych osób i firm pracujących w branży, networking
- budowanie pozytywnego wizerunku branży ślubnej w Polsce i w Europie
2. Cele Stowarzyszenia w szczególności realizowane są poprzez:
- nawiązywanie i budowanie trwałych relacji biznesowych osób oraz firm działających w Polskiej Branży Ślubnej
- organizowanie spotkań networkingowych osób kreujących branżę ślubną
- prowadzenie i współprowadzenie wraz z akredytowanymi Partnerami Stowarzyszenia cyklicznych szkoleń dla osób chcących rozpocząć pracę w zawodzie Wedding Plannera, już pracujących w zawodzie Wedding Plannera oraz pozostałych osób i firm działających w branży ślubnej
- prowadzenie i współprowadzenie wraz z akredytowanymi Partnerami Stowarzyszenia cyklicznych szkoleń podnoszących kompetencje zawodowe oraz biznesowe dla Członków / Ambasadorów Stowarzyszenia
- wsparcie prawne oraz wsparcie w zakresie prowadzenia biznesu dla Członków / Ambasadorów Stowarzyszenia
- opracowywanie i publikowanie cyklicznych specjalistycznych raportów oraz prezentacji na temat Polskiej Branży Ślubnej oraz rynku usług planowania wesel
III. Korzyści z nabycia członkostwa w Polskim Stowarzyszeniu Wedding Plannerów
1. Członkostwo w Stowarzyszeniu niesie dla Członka / Ambasadora wiele korzyści. Najważniejsze z nich to:
- rekomendacja i akredytacja PSWP.PL, która pozwoli Ci skuteczniej pozyskiwać Klientów
- bezpłatne szkolenia i webinaria w zakresie rozwoju biznesu Wedding Planner
- wsparcie w zakresie prawnym
- wsparcie w zakresie podatkowym
- wsparcie w zakresie budowania i rozwoju biznesu
- dostęp do najświeższej wiedzy eksperckiej i publikowanych przez Stowarzyszenie raportów na temat Polskiej Branży Ślubnej
- dostęp do wartościowych publikacji branżowych
- dostęp do zamkniętej Grupy na Facebooku zrzeszającej Członków oraz Ambasadorów Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów
- dostęp do paneli eksperckich realizowanych przez PSWP.PL wraz z akredytowanymi Partnerami i przedstawicielami Polskiej Branży Ślubnej
- udział w nieformalnych oraz formalnych spotkaniach Członków oraz Ambasadorów PSWP.PL
- networking
IV. Członkowie – prawa, obowiązki, kryteria naboru. Nabycie członkostwa, utrata członkostwa
Nabycie członkostwa
- Członkiem / Ambasadorem Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, akceptująca cel oraz regulamin Stowarzyszenia oraz świadcząca usługi organizacji i koordynacji wesel, która jednocześnie jest właścicielem lub pracownikiem niezależnej zarejestrowanej w CEIDG agencji ślubnej.
- Jeśli osoba starająca się o członkostwo w Stowarzyszeniu jest dopiero na początku swojej drogi i przygody związanej z planowaniem wesel, nie prowadzi jeszcze działalności gospodarczej, której przedmiotem jest organizacja wesel lub prowadzona działalność gospodarcza jest zawieszona, wypełnij formularz zgłoszeniowy, a skontaktujemy się z Tobą w temacie członkostwa w PSWP.
- Procedura nabycia członkostwa określona jest w dziale REKRUTACJA CZŁONKÓW na stronie www Stowarzyszenia.
Prawa Członka
1. Każdy Członek / Ambasador Stowarzyszenia ma prawo do:
- korzystania z aktywności oraz wiedzy wynikających z działalności Stowarzyszenia
- używania logotypu oraz oznaczeń Stowarzyszenia na zasadach, które zostały określone w niniejszym regulaminie przez Zarząd Stowarzyszenia
- aktywnego uczestniczenia w spotkaniach, szkoleniach, webinarach, konferencjach oraz innych formach aktywności Stowarzyszenia
Obowiązki Członka
1. Każdy Członek / Ambasador Stowarzyszenia zobowiązany jest:
- przestrzegać postanowień niniejszego Regulaminu
- stosować się do uchwał podejmowanych przez Zarząd Stowarzyszenia
- przestrzegać zasad etyki Stowarzyszenia oraz etyki zawodu Wedding Plannera
- brać czynny udział w realizacji celów oraz aktywności Stowarzyszenia
- dbać o dobre imię Stowarzyszenia
- przekazywać w terminie nie później niż 10 dni od otrzymania pisemnej odpowiedzi na wszelkie skierowane przez Zarząd Stowarzyszenia zapytania będące przedmiotem działalności Członka / Ambasadora oraz Stowarzyszenia
- regularnie opłacać składki członkowskie w wysokościach oraz terminach określonych przez Zarząd Stowarzyszenia
Utrata członkostwa
1. Utrata członkostwa w Stowarzyszeniu następuje poprzez wykreślenie z listy Członków / Ambasadorów Stowarzyszenia.
2. O utracie członkostwa decyduje Zarząd Stowarzyszenia w procedurze głosowania.
3. O utracie członkostwa Członka / Ambasadora stowarzyszenia informuje Zarząd pisemnie za pośrednictwem wskazanego do korespondencji adresu e-mailowego.
4. Skreślenie Członka / Ambasadora Stowarzyszenia następuje w drodze uchwały Zarządu podjętej w przypadku:
- pisemnej rezygnacji Członka / Ambasadora z członkostwa złożonej Zarządowi Stowarzyszenia
- prowadzenia przez Członka / Ambasadora działalności w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami etyki zawodu Wedding Plannera
- rażącego braku zaangażowania w sprawy oraz aktywności Stowarzyszenia
- popełnienia czynu, który dyskwalifikuje osobę lub firmę jako Członka / Ambasadora Stowarzyszenia lub godzi w dobre imię i poszanowanie Stowarzyszenia
- prawomocnego orzeczenia przez Sąd wobec Członka / Ambasadora środka karnego w postaci pozbawienia praw publicznych
- śmierci Członka / Ambasadora Stowarzyszenia
5. Z dniem utraty członkostwa, osoba bądź firma, która utraciła członkostwo nie może posługiwać się oznaczeniami Stowarzyszenia (logotyp, pieczęć, nazwa, marka)
6. Z dniem utraty członkostwa, osoba bądź firma, która utraciła członkostwo zobowiązana jest do usunięcia ze wszystkich swoich materiałów wszelkich oznaczeń Stowarzyszenia (logotyp, pieczęć, nazwa, marka).
7. W głównej mierze dotyczy to oznaczeń zamieszczonych na stronie www, social mediach oraz materiałach reklamowych i handlowych osoby lub firmy, która utraciła członkostwo.
V. Używanie logotypów oraz oznaczeń Stowarzyszenia
1. Każda osoba bądź firma będąca Członkiem / Ambasadorem Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów uprawniona jest do używania oznaczeń Stowarzyszenia (logotyp, pieczęć, nazwa, marka) zgodnie z poniższym:
- oznaczenia Stowarzyszenia mogą być umieszczane na stronie www Członka / Ambasadora Stowarzyszenia
- oznaczenia Stowarzyszenia mogą być zamieszczane na stronie głównej oraz podstronach
- z każdego oznaczenia Stowarzyszenia zamieszczonego na stronie www Członka / Ambasadora powinien prowadzić klikalny link do strony www Stowarzyszenia (www.pswp.pl)
- oznaczenia Stowarzyszenia mogą być zamieszczane na profilach w social media należących do Członka / Ambasadora Stowarzyszenia
- w każdym zamieszczonym wpisie w social media w którym występuje oznaczenie Stowarzyszenia powinien być również zawarty profil Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów zamieszczonym w tym social media
- oznaczenia Stowarzyszenia mogą być umieszczane na materiałach reklamowych oraz materiałach promocyjnych Członka / Ambasadora Stowarzyszenia
2. Członek / Ambasador Stowarzyszenia może używać jedynie oznaczeń otrzymanych drogą elektroniczną od Zarządu Stowarzyszenia. (pliki w formacie .jpg oraz pliki w formacie .png)
3. Członek / Ambasador Stowarzyszenia nie może ingerować ani w treść ani w formę graficzną oznaczeń Stowarzyszenia.
4. Członek / Ambasador Stowarzyszenia może używać oznaczeń Stowarzyszenia jedynie w kontekście świadczonych usług związanych z organizacją i koordynacją wesel.
5. Zabrania się Członkom / Ambasadorom Stowarzyszenia używać oznaczeń Stowarzyszenia w kontekście prowadzenia szkoleń stacjonarnych i szkoleń on-line dla Wedding Plannerów. Aby móc używać oznaczeń Stowarzyszenia w kontekście prowadzenia szkoleń, Członek / Ambasador Stowarzyszenia powinien zwrócić się wcześniej do Zarządu Stowarzyszenia z zapytaniem o dokonanie procedury akredytacji szkolenia.
6. Z dniem utraty członkostwa w Stowarzyszeniu osoba bądź firma, która utraciła członkostwo nie może posługiwać się oznaczeniami Stowarzyszenia (logotyp, pieczęć, nazwa, marka)
VI. Zarząd
- Stowarzyszenie reprezentowane jest przez powołany Zarząd Stowarzyszenia.
- Zarząd Stowarzyszenia jest organem wykonawczym oraz zarządzającym.
- Zarząd kieruje całokształtem prowadzonych przez Stowarzyszenie działań.
- Zarząd składa się z trzech członków Zarządu.
- Aby uchwały wprowadzone przez Zarząd mogły wejść w życie, muszą być przegłosowane liczbą głosów 2:1.
- Pracami Zarządu kieruje Prezes Zarządu Stowarzyszenia.
VII. Kompetencje Zarządu
- Zarząd bezpośrednio zajmuje się kierowaniem prac Stowarzyszenia.
- Do kompetencji Zarządu należy również:
- podejmowanie uchwał w zakresie przyjmowania osób w poczet Członków / Ambasadorów Stowarzyszenia
- przyjmowanie wniosków Członków / Ambasadorów w przedmiocie woli wystąpienia ze Stowarzyszenia
- uchwalanie strategii oraz planów działalności Stowarzyszenia
- ustalenie wzorów pieczęci, oznaczeń i logotypów Stowarzyszenia
- informowanie Członków / Ambasadorów Stowarzyszenia o podjętych uchwałach mających istotne znaczenie dla funkcjonowania Stowarzyszenia
VIII. Rozwiązanie stowarzyszenia
- Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Zarząd Stowarzyszenia większością głosów.