• Home
  • O nas
  • Cele Stowarzyszenia
  • Zostań Członkiem
    • Kto może przystąpić do stowarzyszenia
    • Korzyści z członkostwa
    • Rekrutacja członków
    • Składka Członkowska
    • Formularz zgłoszeniowy
    • Regulamin Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów
  • Zostań Adeptem
  • Szkolenia
    • Zostań Wedding Plannerem
    • Zostań Koordynatorem Dnia Ślubu
    • Business for Wedding Planners
  • Aktualności
  • Kontakt

Polskie Stowarzyszenie Wedding Plannerów

  • Blog
  • Dla Wedding Plannerów
  • Dla Par Młodych
  • Dla Podwykonawców
  • Media

Regulamin Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów

I. Postanowienia ogólne

  1. Polskie Stowarzyszenie Wedding Plannerów, zwane dalej Stowarzyszeniem, prowadzi swoją aktywność na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
  2. Jeśli tego wymaga cel, Stowarzyszenie może również prowadzić swoją aktywność po za granicami Polski z poszanowaniem prawa kraju w którym zostanie podjęta aktywność.
  3. Siedzibą Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów jest Warszawa.
  4. Stowarzyszenie powołane zostało na czas nieokreślony.
  5. Stowarzyszenie może używać skróconej nazwy w postaci „PSWP.PL”.

II. Cel i środki działania

1. Głównymi celami Stowarzyszenia są:

  • integrowanie osób i firm prowadzących działalność kompleksowej organizacji oraz koordynacji ślubów i wesel
  • kreowanie, rozwijanie oraz dbanie o wysokie standardy usług w Polskiej Branży Ślubnej
  • działalność na rzecz Polskiej Branży Ślubnej, a w szczególności na rzecz popularyzacji usług świadczonych przez Wedding Plannerów
  • integrowanie firm oraz osób, które czynnie rozwijają ideę nauczania zawodu Wedding Plannera oraz kreują nowe metody/ programy nauczania i przekazywania wiedzy
  • popularyzacja zawodu Wedding Plannera
  • dbanie o najwyższą jakość usług świadczonych na rzecz Klientów
  • sukcesywne, trwałe podnoszenie poziomu kompetencji, wiedzy, profesjonalizmu oraz jakości w świadczeniu usług przez Członków Stowarzyszenia
  • kreowanie procesów biznesowych zachodzących w Polskiej Branży Ślubnej
  • budowanie trwałych relacji biznesowych osób i firm pracujących w branży, networking
  • budowanie pozytywnego wizerunku branży ślubnej w Polsce i w Europie

2. Cele Stowarzyszenia w szczególności realizowane są poprzez:

  • nawiązywanie i budowanie trwałych relacji biznesowych osób oraz firm działających w Polskiej Branży Ślubnej
  • organizowanie spotkań networkingowych osób kreujących branżę ślubną
  • prowadzenie i współprowadzenie wraz z akredytowanymi Partnerami Stowarzyszenia cyklicznych szkoleń dla osób chcących rozpocząć pracę w zawodzie Wedding Plannera, już pracujących w zawodzie Wedding Plannera oraz pozostałych osób i firm działających w branży ślubnej
  • prowadzenie i współprowadzenie wraz z akredytowanymi Partnerami Stowarzyszenia cyklicznych szkoleń podnoszących kompetencje zawodowe oraz biznesowe dla Członków Stowarzyszenia
  • wsparcie prawne oraz wsparcie w zakresie prowadzenia biznesu dla Członków Stowarzyszenia
  • opracowywanie i publikowanie cyklicznych specjalistycznych raportów oraz prezentacji na temat Polskiej Branży Ślubnej oraz rynku usług planowania wesel

III. Korzyści z nabycia członkostwa w Polskim Stowarzyszeniu Wedding Plannerów

1. Członkostwo w Stowarzyszeniu niesie dla Członka wiele korzyści. Najważniejsze z nich to:

  • rekomendacja i akredytacja PSWP.PL, która pozwoli Ci skuteczniej pozyskiwać Klientów
  • bezpłatne szkolenia i webinaria w zakresie rozwoju biznesu Wedding Planner
  • bezpłatne szkolenia stacjonarne dla Wedding Plannerów
  • wsparcie w zakresie prawnym
  • wsparcie w zakresie podatkowym
  • wsparcie w zakresie budowania i rozwoju biznesu
  • dostęp do najświeższej wiedzy eksperckiej i publikowanych przez Stowarzyszenie raportów na temat Polskiej Branży Ślubnej
  • dostęp do wartościowych publikacji branżowych
  • dostęp do zamkniętej Grupy na Facebooku zrzeszającej Członków Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów
  • dostęp do wewnętrznego narzędzi komunikacji oraz zarządzania projektami realizowanymi przez Członków naszego Stowarzyszenia
  • dostęp do paneli eksperckich realizowanych przez PSWP.PL wraz z akredytowanymi Partnerami i przedstawicielami Polskiej Branży Ślubnej
  • udział w corocznym zjeździe Członków PSWP.PL
  • udział w nieformalnych spotkaniach Członków PSWP.PL
  • networking

IV. Członkowie – prawa, obowiązki, kryteria naboru. Nabycie członkostwa, utrata członkostwa

Nabycie członkostwa

  1. Członkiem Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, akceptująca cel oraz regulamin Stowarzyszenia oraz świadcząca usługi organizacji i koordynacji wesel, która jednocześnie jest właścicielem lub pracownikiem niezależnej zarejestrowanej w CEIDG agencji ślubnej.
  2. Jeśli osoba starająca się o członkostwo w Stowarzyszeniu nie prowadzi jeszcze działalności gospodarczej, której przedmiotem jest organizacja wesel lub prowadzona działalność gospodarcza jest zawieszona, wymagane jest, aby osoba starająca się o członkostwo w Stowarzyszeniu przed nabyciem członkostwa ukończyła akredytowane przez Stowarzyszenie szkolnie przygotowujące do wykonywania zawodu Wedding Plannera.
  3. Procedura nabycia członkostwa określona jest w dziale REKRUTACJA CZŁONKÓW na stronie www Stowarzyszenia.

Prawa Członka

1. Każdy Członek Stowarzyszenia ma prawo do:

  • korzystania z aktywności oraz wiedzy wynikających z działalności Stowarzyszenia
  • używania logotypu oraz oznaczeń Stowarzyszenia na zasadach, które zostały określone w niniejszym regulaminie przez Zarząd Stowarzyszenia
  • aktywnego uczestniczenia w zjazdach, szkoleniach, konferencjach oraz innych formach aktywności Stowarzyszenia
  • składania wniosków oraz pomysłów w przedmiocie działalności Stowarzyszenia

Obowiązki Członka

1. Każdy Członek Stowarzyszenia zobowiązany jest:

  • przestrzegać postanowień niniejszego Regulaminu
  • stosować się do uchwał podejmowanych przez Zarząd Stowarzyszenia
  • przestrzegać zasad etyki Stowarzyszenia oraz etyki zawodu Wedding Plannera
  • brać czynny udział w realizacji celów oraz aktywności Stowarzyszenia
  • dbać o dobre imię Stowarzyszenia
  • przekazywać w terminie nie później niż 10 dni od otrzymania pisemnej odpowiedzi na wszelkie skierowane przez Zarząd Stowarzyszenia zapytania będące przedmiotem działalności Członka oraz Stowarzyszenia
  • regularnie opłacać składki członkowskie w wysokościach oraz terminach określonych przez Zarząd Stowarzyszenia

Utrata członkostwa

1. Utrata członkostwa w Stowarzyszeniu następuje poprzez wykreślenie z listy członków Stowarzyszenia.
2. O utracie członkostwa decyduje Zarząd Stowarzyszenia w procedurze głosowania.
3. O utracie członkostwa Członka stowarzyszenia informuje Zarząd pisemnie za pośrednictwem wskazanego do korespondencji adresu e-mailowego.
4. Skreślenie Członka Stowarzyszenia następuje w drodze uchwały Zarządu podjętej w przypadku:

  • pisemnej rezygnacji Członka z członkostwa złożonej Zarządowi Stowarzyszenia
  • zalegania przez Członka z płatnościami składek członkowskich przez okres dłuższy niż 1 miesiąc licząc od terminu płatności składki
  • prowadzenia przez Członka działalności w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami etyki zawodu Wedding Plannera
  • rażącego braku zaangażowania w sprawy oraz aktywności Stowarzyszenia
  • popełnienia czynu, który dyskwalifikuje osobę lub firmę jako Członka Stowarzyszenia lub godzi w dobre imię i poszanowanie Stowarzyszenia
  • prawomocnego orzeczenia przez Sąd wobec Członka środka karnego w postaci pozbawienia praw publicznych
  • śmierci Członka Stowarzyszenia

5. Z dniem utraty członkostwa, osoba bądź firma, która utraciła członkostwo nie może posługiwać się oznaczeniami Stowarzyszenia (logotyp, pieczęć, nazwa, marka)
6. Z dniem utraty członkostwa, osoba bądź firma, która utraciła członkostwo zobowiązana jest do usunięcia ze wszystkich swoich materiałów wszelkich oznaczeń Stowarzyszenia (logotyp, pieczęć, nazwa, marka).
7. W głównej mierze dotyczy to oznaczeń zamieszczonych na stronie www oraz materiałach reklamowych i handlowych osoby lub firmy, która utraciła członkostwo.

V. Używanie logotypów oraz oznaczeń Stowarzyszenia

1. Każda osoba bądź firma będąca Członkiem Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów uprawniona jest do używania oznaczeń Stowarzyszenia (logotyp, pieczęć, nazwa, marka) zgodnie z poniższym:

  • oznaczenia Stowarzyszenia mogą być umieszczane na stronie www Członka Stowarzyszenia
  • oznaczenia Stowarzyszenia mogą być zamieszczane na stronie głównej oraz podstronach
  • z każdego oznaczenia Stowarzyszenia zamieszczonego na stronie www Członka powinien prowadzić klikalny link do strony www Stowarzyszenia (www.pswp.pl)
  • oznaczenia Stowarzyszenia mogą być zamieszczane na profilach w social media należących do Członka Stowarzyszenia
  • w każdym zamieszczonym wpisie w social media w którym występuje oznaczenie Stowarzyszenia powinien być również zawarty profil Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów zamieszczonym w tym social media
  • oznaczenia Stowarzyszenia mogą być umieszczane na materiałach reklamowych oraz materiałach promocyjnych Członka Stowarzyszenia

2. Członek Stowarzyszenia może używać jedynie oznaczeń otrzymanych drogą elektroniczną od Zarządu Stowarzyszenia. (pliki w formacie .jpg oraz pliki w formacie .png)

3. Członek Stowarzyszenia nie może ingerować ani w treść ani w formę graficzną oznaczeń Stowarzyszenia.

4. Członek Stowarzyszenia może używać oznaczeń Stowarzyszenia jedynie w kontekście świadczonych usług związanych z organizacją i koordynacją wesel.

5. Zabrania się Członkom Stowarzyszenia używać oznaczeń Stowarzyszenia w kontekście prowadzenia szkoleń stacjonarnych i szkoleń on-line dla Wedding Plannerów. Aby móc używać oznaczeń Stowarzyszenia w kontekście prowadzenia szkoleń, Członek Stowarzyszenia powinien zwrócić się wcześniej do Zarządu Stowarzyszenia z zapytaniem o dokonanie procedury akredytacji szkolenia.

6. Z dniem utraty członkostwa w Stowarzyszeniu osoba bądź firma, która utraciła członkostwo nie może posługiwać się oznaczeniami Stowarzyszenia (logotyp, pieczęć, nazwa, marka)

VI. Zarząd

  1. Stowarzyszenie reprezentowane jest przez powołany Zarząd Stowarzyszenia.
  2. Zarząd Stowarzyszenia jest organem wykonawczym oraz zarządzającym.
  3. Zarząd kieruje całokształtem prowadzonych przez Stowarzyszenie działań.
  4. Zarząd składa się z czterech członków Zarządu.
  5. Aby uchwały wprowadzone przez Zarząd mogły wejść w życie, muszą być przegłosowane liczbą głosów 3:1.
  6. Pracami Zarządu kieruje Prezes Zarządu Stowarzyszenia.

VII. Kompetencje Zarządu

  1. Zarząd bezpośrednio zajmuje się kierowaniem prac Stowarzyszenia.
  2. Do kompetencji Zarządu należy również:
  • podejmowanie uchwał w zakresie przyjmowania osób w poczet Członków Stowarzyszenia
  • przyjmowanie wniosków Członków w przedmiocie woli wystąpienia ze Stowarzyszenia
  • uchwalanie strategii oraz planów działalności Stowarzyszenia
  • ustalenie wzorów pieczęci, oznaczeń i logotypów Stowarzyszenia
  • informowanie członków Stowarzyszenia o podjętych uchwałach mających istotne znaczenie dla funkcjonowania Stowarzyszenia

VIII. Rozwiązanie stowarzyszenia

  1. Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Zarząd Stowarzyszenia większością głosów.

Polskie Stowarzyszenie Wedding Plannerów © 2019 · Theme by SheShoppes

Copyright © 2022 · Sausalito for Genesis on Genesis Framework · WordPress · Zaloguj się